Over mij

Marieke Ringrose-Blijleven


Mijn naam is Marieke Ringrose-Blijleven. Ik ben getrouwd met Jordy, we hebben 2 zoons en een hond (Australian Labradoodle). We wonen in Nieuw-Vennep.

Ik ben een sportief persoon. Ik kickboks en af en toe ga ik een aantal kilometer hardlopen. Bewegen hoort echt bij mij.

Ik heb 18 jaar met veel plezier in het voortgezet onderwijs gewerkt. Ik merkte dat veel pubers worstelden met hun motivatie. Een van mijn zoons had hetzelfde als deze pubers. Hij worstelde steeds meer met zichzelf, de wereld om hem heen en school. Hij wilde op den duur niet meer naar school. Ik heb hem regelmatig met erge buik- of hoofdpijn van school moeten halen, eenmaal thuis was er niks aan de hand. Zijn stress sloeg over op zijn lichaam. Stress dat op school ontstond. Stress door verschillende zaken. School wist ook niet goed hoe ze hem konden helpen. Ik werd steeds nieuwsgieriger wat deze pubers, maar ook mijn eigen zoon, kon helpen om meer ontspannen aan school te werken en überhaupt naar school te gaan. Ik ben mij hierin gaan verdiepen, want niemand leek het antwoord te weten (naast een schop onder de kont, wat juist averechts werkt). 

Marieke Ringrose-Blijleven


Mijn naam is Marieke Ringrose-Blijleven. Ik ben getrouwd met Jordy, we hebben 2 zoons en een hond (Australian Labradoodle). We wonen in Nieuw-Vennep.

Ik ben een sportief persoon. Ik kickboks en af en toe ga ik een aantal kilometer hardlopen. Bewegen hoort echt bij mij.

Ik heb 18 jaar met veel plezier in het voortgezet onderwijs gewerkt. Ik merkte dat veel pubers worstelden met hun motivatie. Een van mijn zoons had hetzelfde als deze pubers. Hij worstelde steeds meer met zichzelf, de wereld om hem heen en school. Hij wilde op den duur niet meer naar school. Ik heb hem regelmatig met erge buik- of hoofdpijn van school moeten halen, eenmaal thuis was er niks aan de hand. Zijn stress sloeg over op zijn lichaam. Stress dat op school ontstond. Stress door verschillende zaken. School wist ook niet goed hoe ze hem konden helpen. Ik werd steeds nieuwsgieriger wat deze pubers, maar ook mijn eigen zoon, kon helpen om meer ontspannen aan school te werken en überhaupt naar school te gaan. Ik ben mij hierin gaan verdiepen, want niemand leek het antwoord te weten (naast een schop onder de kont, wat juist averechts werkt). 

 “Ik wilde mij in deze motivatie worstelingen verdiepen!

Ik ben een coachopleiding gaan doen. Ik ben mij steeds meer gaan verdiepen in het thema “motivatieproblemen”. Dingen werden steeds duidelijker, ik ging mijn zoon en de pubers met motivatieproblemen op school steeds beter begrijpen. Motivatieproblemen zijn een gevolg van andere problemen, zoals faalangst, sociale problemen, geaardheid, ruzies enzovoorts.

De worstelingen van mijn zoon en die van de pubers op mijn werk, zorgden voor inspiratie. Ik begon patronen te herkennen bij deze pubers. Ik had het met ze over deze patronen, ze voelden zich begrepen en serieus genomen. Dat zorgde voor meer positieve energie, vertrouwen in hun kunnen en daardoor voelden ze zich vrolijker. Door dit alles gingen de cijfers ook omhoog. Wat de positieve cirkel nog meer versterkte. Het voelde voor hen als een bevestiging dat ze inderdaad meer kunnen dan ze eerst dachten. Het probleem zat hem niet in wat ze wel/niet kunnen, maar in “HOE krijg ik het voor elkaar om dingen op een goede manier te doen”. Ik leer nog steeds bij, elke dag weer. Ik word ontzettend blij van de gesprekken in mijn praktijk, het is prachtig werk om gezinnen te kunnen helpen naar een Blij Leven.

 “Ik wilde mij in deze motivatie worstelingen verdiepen!

Ik ben een coachopleiding gaan doen. Ik ben mij steeds meer gaan verdiepen in het thema “motivatieproblemen”. Dingen werden steeds duidelijker, ik ging mijn zoon en de pubers met motivatieproblemen op school steeds beter begrijpen. Motivatieproblemen zijn een gevolg van andere problemen, zoals faalangst, sociale problemen, geaardheid, ruzies enzovoorts.

De worstelingen van mijn zoon en die van de pubers op mijn werk, zorgden voor inspiratie. Ik begon patronen te herkennen bij deze pubers. Ik had het met ze over deze patronen, ze voelden zich begrepen en serieus genomen. Dat zorgde voor meer positieve energie, vertrouwen in hun kunnen en daardoor voelden ze zich vrolijker. Door dit alles gingen de cijfers ook omhoog. Wat de positieve cirkel nog meer versterkte. Het voelde voor hen als een bevestiging dat ze inderdaad meer kunnen dan ze eerst dachten. Het probleem zat hem niet in wat ze wel/niet kunnen, maar in “HOE krijg ik het voor elkaar om dingen op een goede manier te doen”. Ik leer nog steeds bij, elke dag weer. Ik word ontzettend blij van de gesprekken in mijn praktijk, het is prachtig werk om gezinnen te kunnen helpen naar een Blij Leven.

Mijn praktijk