Over mij

trou”M”arieke Ringrose-Blijleven


Mijn naam is Marieke Ringrose-Blijleven. Ik ben getrouwd met Jordy, we hebben 2 zoons en een hond (Australian Labradoodle). We wonen in Nieuw-Vennep.

Ik ben een sportief persoon. Ik kickboks en af en toe ga ik een aantal kilometer hardlopen. Bewegen hoort echt bij mij.

Ik heb 18 jaar met veel plezier in het voortgezet onderwijs gewerkt. Ik merkte dat veel pubers worstelden met hun motivatie. Er werd vaak gezegd dat ze gewoon maar eens wat moest gaan doen of dat ze gewoon lui waren. Maar in gesprekken met deze jongeren (met name jongens) kwam ik erachter dat deze “onrustige” jongens juist heel ambitieus waren! Ze wilde echt wel scoren en werken, maar ze wisten niet HOE. En soms waren hun eisen zo hoog, dat ze er maar niet aan begonnen…. Ik werd steeds nieuwsgieriger wat deze pubers kon helpen om meer ontspannen aan school te werken en meer vertrouwen in zichzelf en hun kunnen te krijgen. Ik ben mij hierin gaan verdiepen, want niemand leek het antwoord te weten (behalve de figuurlijke “schop onder de kont”, wat trouwens meestal averechts werkt). 

trou”M”arieke Ringrose-Blijleven


Mijn naam is Marieke Ringrose-Blijleven. Ik ben getrouwd met Jordy, we hebben 2 zoons en een hond (Australian Labradoodle). We wonen in Nieuw-Vennep.

Ik ben een sportief persoon. Ik kickboks en af en toe ga ik een aantal kilometer hardlopen. Bewegen hoort echt bij mij.

Ik heb 18 jaar met veel plezier in het voortgezet onderwijs gewerkt. Ik merkte dat veel pubers worstelden met hun motivatie. Er werd vaak gezegd dat ze gewoon maar eens wat moest gaan doen of dat ze gewoon lui waren. Maar in gesprekken met deze jongeren (met name jongens) kwam ik erachter dat deze “onrustige” jongens juist heel ambitieus waren! Ze wilde echt wel scoren en werken, maar ze wisten niet HOE. En soms waren hun eisen zo hoog, dat ze er maar niet aan begonnen…. Ik werd steeds nieuwsgieriger wat deze pubers kon helpen om meer ontspannen aan school te werken en meer vertrouwen in zichzelf en hun kunnen te krijgen. Ik ben mij hierin gaan verdiepen, want niemand leek het antwoord te weten (behalve de figuurlijke “schop onder de kont”, wat trouwens meestal averechts werkt). 

Ik wilde mij in deze motivatie worstelingen verdiepen!

Ik ben de coachopleiding gaan doen. Ik ben mij steeds meer gaan verdiepen in het thema “motivatieproblemen”. De reden van het gedrag van de pubers werd steeds duidelijker, ik ging mijn eigen zoon en de pubers met motivatieproblemen op school steeds beter begrijpen. Motivatieproblemen zijn een gevolg van andere problemen, zoals faalangst, sociale problemen, geaardheid, ruzies enzovoorts.

De worstelingen van mijn zoon en die van de pubers op mijn werk, zorgden voor inspiratie. Ik begon patronen te herkennen bij deze pubers. Ik had het met ze over deze patronen, ze voelden zich begrepen en serieus genomen. Dat zorgde voor meer positieve energie, vertrouwen in hun kunnen en daardoor voelden ze zich vrolijker. Door dit alles gingen de cijfers ook omhoog. Wat de positieve cirkel nog meer versterkte. Het voelde voor hen als een bevestiging dat ze inderdaad meer kunnen dan ze eerst dachten. Het probleem zat hem niet in wat ze wel/niet kunnen, maar in “HOE krijg ik het voor elkaar om dingen op een goede manier te doen”. Ik leer nog steeds bij, elke dag weer. Ik word ontzettend blij van de gesprekken in mijn praktijk, het is prachtig werk om gezinnen te kunnen helpen naar een Blij Leven.

 “Ik wilde mij in deze motivatie worstelingen verdiepen!

Ik ben een coachopleiding gaan doen. Ik ben mij steeds meer gaan verdiepen in het thema “motivatieproblemen”. Dingen werden steeds duidelijker, ik ging mijn zoon en de pubers met motivatieproblemen op school steeds beter begrijpen. Motivatieproblemen zijn een gevolg van andere problemen, zoals faalangst, sociale problemen, geaardheid, ruzies enzovoorts.

De worstelingen van mijn zoon en die van de pubers op mijn werk, zorgden voor inspiratie. Ik begon patronen te herkennen bij deze pubers. Ik had het met ze over deze patronen, ze voelden zich begrepen en serieus genomen. Dat zorgde voor meer positieve energie, vertrouwen in hun kunnen en daardoor voelden ze zich vrolijker. Door dit alles gingen de cijfers ook omhoog. Wat de positieve cirkel nog meer versterkte. Het voelde voor hen als een bevestiging dat ze inderdaad meer kunnen dan ze eerst dachten. Het probleem zat hem niet in wat ze wel/niet kunnen, maar in “HOE krijg ik het voor elkaar om dingen op een goede manier te doen”. Ik leer nog steeds bij, elke dag weer. Ik word ontzettend blij van de gesprekken in mijn praktijk, het is prachtig werk om gezinnen te kunnen helpen naar een Blij Leven.

Mijn praktijk